zeesleperic.reismee.nl

3 augustus, de vlam in de turbodrainpijp

Sow vanochtend hebben we de turboblowers aan de uitlaatgassenkant
gespoeld met water zodat de koolstof er een beetje af kon wapperen.. is
natuurlijk heel interessant alleen bij motor 3 kwam er eerst zo'n dikke
rookpluim uit die drain dat we m van schrik vlug weer dichtdeden (ook bang
voor dat alles op alarm zou springen door de rookdetectors) maar goed er
moest toch gespoeld worden, dus wij hop die drain weer open en samen met
Ross (Rossauro de flip) in n plaatselijke stapelwolk gestaan. Ging
allemaal goed, totdat er opeens ook n berg vonken meekwamen, bijna m'n
overall in de fik nondeju. Maargoed we hebben wel gelachen dus.

Gisteren vroeg de kok aan me wat nou n typische
hollandse maaltijd was (Hij komt uit Oekraine en hij kan maar 3 woorden
engels: yes, nice, en goodmorningcoffeebreadchease?) k had m geprobeerd uit
te leggen wat stamppot is maar k wist t engelse woord niet voor stampen. En
toen heb k de helft in t nederlands uitgelegd en dat snapte hij wel
schijnbaar. (hij ging heftig knikken en yesyes zeggen) verwacht geen
hoogstandjes, het eten is hier heel gek: het vlees smaakt allemaal t zelfde,
(kip, biefstuk, tbonesteaks, gehakt) vervolgens smaakt de vis exact als het
vlees. En de aardappelen ook. de salade is wel lekker, al gaat daar wel
altijd in wat er de vorige dag niet opgegeten werd aan vlees enz. k ben
bijna vegetarier, als k aan land kom dan snor ik eerst een grote gele M op
en ik bestel alle hambo's die ze daar hebben.

Morgen ga ik vissen met Tumulak weetje hoe vet, hij gaat s ochtens z'n vislijntje
uitgooien op t achterdek en ik ga meedoen, als we in Trinidad komen koop
ik ook n stuk vislijn. Tumulak heeft al eens n zwaardvis gevangen en hij
staat dr mee op de foto. Die moesten ze met een ankerlier optrekken
(vertelde hij) haha maar ik vond t n mooi verhaal.

Reacties

Reacties

Simon

Hoi Eric,
Heb je er echt nooit aan gedacht de visserijopleiding te volgen? Ook filiaalmanager bij M geeft minder problemen in een bepaalde richting. Als bijverdienste schorsteenveger! Mensen komen er later pas achter wat hun primaire behoefte is. ha ha
Maar ik zie je nog steeds smilen daar aan boord en dat is balangrijk.
Groet, Simon

Conjo Swa

Das minder die steekvlam. oekrainer die stampot gaat maken is daar in tegen....vet! Succes met vissen en de rest daar op je sleper!

jurian

eej gast!! zo te lezen ben je al helemaal geinstaleerd aan boord!!
beter ga je idd even visserij mee doen. dan lach je iedereen uit die aant vissen is en vang je vissen zo groot als jezelf!! (en dat is grooooot:P)
ik moet over anderhalve week naar boord trouwens.
groeten aan ons aller baardaap joeri.

Jarco

Jooo Ericje,

gaat allemaal lekker op dat schip hoor ik al wel, lachen dat je gaat vissen trouwens vang maar us wat braempjes:p

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!