zeesleperic.reismee.nl

Kaapstad - Singapore

Hallo allemaal,

Ben hier bezig aan de laatste loodjes. Onderweg van Kaapstad naar Singapore met ons zusterschip de Fairmount Glacier en op sleep de Gavea Lifter, een half afzinkbaar zware lading-schip, en alles gaat zo z'n gangetje.

Gelukkig positieve reacties van de school gehad op mijn reisverslag. Er moeten nog wel wat dingetjes aangevuld en bijgewerkt worden, maar daar heb ik nog tijd voor.

Spannend blijft het of ik mijn belofte aan het thuisfront dat ik met Kerst thuis zou zijn kan waarmaken.

Als het goed is (en dat is het - hopelijk -) komen we de 21e of 22e aan in Singapore, dat verwacht de kapitein. Maar t ligt ook niet precies aan ons wanneer we aankomen, t hangt veel meer af van de Glacier, die gaat de haven in voor minstens 4 dagen (reparaties enz) en wanneer die klaar is komt ie de Gavea Lifter van ons overpakken. Het hele idee is: de Gavea Lifter mag niet stil komen te liggen, ankeren is niet toegestaan voor dat apparaat daar bij Singapore dus wij moeten precies hard genoeg lopen zodat we niet stil komen te liggen voor de haven tot de Glacier klaar is en t frustrerende is ook dat dat dus op 2 motoren pruttelen wordt.. dus we kunnen wel harder maar we mogen t niet.

Ik hoop jullie in mijn volgende deel van mijn reisverslag te kunnen vertellen dat de thuisreis volgens plan is verlopen.

Reacties

Reacties

Bregje

Goeie reis en fijne kerst alvast, komt vast goed :)

Simon

Goede laatste lootje(s) Eric. Ik denk dat je het laatste deel niet wilt missen. Toch te hopen dat je op kerstmorgen op de thuisstoep kan staan. Nog walvissen gezien bij de kaap?

Anne-Karien

'Geduld is een schone zaak' Dat wordt nu wel op de proef gesteld zeg. Ik duim voor jullie in ieder geval!
De boom staat hier al klaar (mede mogelijk gemaakt door Jeroen) dus daar hoef je je niet druk over te maken :D en anders is het alleen maar langer feest als je na de kerst terug komt! Toch?
Goeie vaart nog en tot snel!

Carina

Nou, ik zou zeggen, kerst in asie is ook fijn! Als je te laat bent voor het vliegtuig naar huis, mag je wel ook bij mij langskomen! Liegt dichter bij en dan heb ik tenminste ook een beetje Europees feeling hier in Nanjing. Je mag ook de kerstman voor de Chinese spelen! Die worden er zeker gek over! ^^

Bas

Gaat lukken Eric, goede vaart
Bas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!