zeesleperic.reismee.nl

Vertrokken uit Gibraltar, bestemming Kaapstad.

4 november 2010

Voor zover ik weet is er nog niks losgetrild dus dat onderhoud in Gibraltar is deskundig uitgevoerd ha ha, en we gaan nu met n knoopje of 11-12 dus t schiet al beter op dan met zo'n blok dr achter ja. En we kunnen hier inderdaad nog keurig in t korte broekje staan hoor dus wat weer betreft gaat t niet slecht hier. Haha ja k denk dat t heel lang geleden is voor iedereen dat ze me gezien hebben met zulk kort haar. Hopelijk gaan ze t niet scheren met de evenaarsdoop weetje, k weet nog niet wat ze van plan zijn, maar als't goed is de 11e november gaan we dr overheen dus dan merken we t vanzelf wel. Oja, als het n beetje meezit zijn we dus met pa zn verjaardag in Kaapstad. Maar t
zit er dik in dat we niet aan wal mogen. Ik ga zometeen nog eventjes zonnetje schieten en dan is t alweer bijna etenstijd die laatste 7 weken gaan tering vlug.. het is nu al weer donderdag.

6 november 2010

We hadden vandaag echt n grote laag mist over ons heen, al kon je wel 8 mijl kijken, dus dat
is wel n beetje gek.. maar in elk geval was er geen plek voor n
zonsbestekje. Maar in elk geval, k heb mn eerste zonsbestekje gemaakt en die
is niet helemaal volgens plan gegaan maar ach op deze manier komt t allicht
wel goed, want de 3e stuurman kan me goed helpen. kheb t nog goed naar mn zin en heb nog steeds zin om terug te komen;)
oja waarom we niet van boord gaan in kaapstad is omdat we waarschijnlijk
niet naar binnen gaan maar omdat we waarschijnlijk weer n bunkerboot naar ons
toe krijgen en op die manier amper land zien. Nu ga ik weer even verder met mijn verslag!

11 november 2010

Hoi, nou we weten wat meer, we gaan nu met 14 knopen over de oceaan, ze
willen dat we als de vliegendebrandweer naar zuid afrika gaan om daar samen
met de glacier de gavea lifter te trekken (richting singapore), op zich niet
zon probleem vind ik nu kunnen we zelfs in zuid afrika waarschijnlijk nog
even aan land omdat hier alle inkopen gedaan moeten worden. Wel jammer dat k
dus n paar dagen minder de tijd heb voor mn nautisch verslag..
Oja vanavond gaan we al over de evenaar.. (ik denk n uur of 12 vannacht,,)
dus ik ben benieuwd wat er nou precies gaat gebeuren. :P ik ga straks voor 8
uur nog even de messman zn haar bijwerken (t mocht niet helemaal er meer af
want hij gaat in singapore ook naar huis:P dus k moest alleen de kantjes
eraf doen:P) denk wel dat t vannacht bij mij er Allemaal helemaal afgaat,
tot op kammetje 0.. ze zullen wel n stukje laten staan ofzo:P weet t nog
niet, we moeten in elk geval ook iets smerigs doen hoorde ik al.

13 november 2010

De gavea lifter is niet zo heel groot, 140 meter ongeveer.. 15 knopen is ons
maximum maar dat is met wind mee en berg af dusja.. die hemalifter die gaats
straks metn knoopje of 10 achter ons aan.
We zijn net gedoopt trouwens! ik heb vandaag mn certificaat gekregen dat we
over de evenaar gegaan zijn, t viel allemaal reuze mee, mn hoofd is goddank
niet eens helemaal kaal geschoren, volgens mij was t n vrij lieve doop. Je
ziet de fotos in elk geval wel want dr zijn n filnk aantal leuke fotos
gemaakt:P k had in elk geval ook mn marum shirt aan toen t gebeurde :P.. we
werden gedoopt met zeewater (30 graden:P ik schrok gewoon hoe warm t was:P)
en daarna met de zeep waar ook t dek mee schoongemaakt wordt werd ons haar
gewassen :p dus mn haar voelt nu aan alsof t zo af kan breken:P.. maar je
ziet de fotos wel. Joeri en de 3e stuurman en ik moesten gedoopt worden:P
De 3e stuurman was al n paar keer over de evenaar gegaan,k maar die nhad nog
geen certificaat dus kon niks bewijzen:P dus die heeft dr nu ook een;)
neptunus heeft me wel aardig behandeld or(A) hij had zachte handen dus die
mag mn haar wel vaker wassen;) k ga nu even n poging doen om mezelf n beetje
te scheren;)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!