zeesleperic.reismee.nl

Van Galveston vertrokken naar Trinidad

Eindelijk doen we wat een sleepboot moet doen, namelijk zware vracht slepen. We hebben het rig (een half afzinkbaar platform) gisteravond 9 uur hier aangekoppeld en
zijn de terugreis begonnen. We varen met zo'n 4 knoopjes (zeemijlen per uur) op 60% vermogen dus de 5,5 knopen halen we wel straks. We zitten nog boven Cuba, we mikken ‘ t hele zwikkie tussen Cuba en Mexico door richting Trinidad. Verwachting is dat we daar de 26e aankomen hoorde ik. Gisteren dat aanpikken van het rig was wel heel apart, ‘k heb goed kunnen zien hoe dat in z'n werk gaat want we konden boven ‘t maindeck gaan kijken (‘t forecastledeck heet dat dan weer geloof ik).

Klopt trouwens ook dat we buiten beeld zijn van Marinetraffic.com, je wordt daar alleen gezien als je ais gegevens ontvangen worden door een landstation. En wanneer deze worden ontvangen moet je ook nog eens staan ingeschreven daar voordat je gegevens naar buiten geperst worden. Daar wordt dus schijnbaar ook dik geld mee verdient. T had mijn idee kunnen zijn !

K heb hele mooie foto's van het rig gemaakt en van hoe t aankoppelen ging een paar filmpjes, dat is echt zo eng om te zien hoeveel kracht er op het schip komt te staan zo binnen een paar tellen.. je hoort het allemaal over 139 dagen. Volgens mijn planning ben ik dan weer thuis namelijk.

We gaan nu eerst naar Trinidad, daar bunkeren, door naar Gibraltar, (van daaruit misschien door naar Egypte) maar dat is niet zeker. Als het goed is zijn we dan ergens eind oktober in Gibraltar, en misschien gaan we dan nog verder naar Korea of iets anders in Azië. Veel groetjes, t is hier nog steeds retelekker weer en 51 graden in de schaduw (van de hoofdmotor).

Reacties

Reacties

simon

Gratis sauna in een wel heel speciale omgeving.
Ik zie dat je geniet. Ga zo door Erik!

Renee

Hoi Eric wat een reis man! Echt ontzettend leuk om te lezen.

Hester

Hoi Eric (en Joeri)!
Ik lees Joey zijn hotmail dus dan kan ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen om eens jouw reis verslagen te lezen!

Klinkt allemaal best interessant!! (al zeg ik het zelf)

Ik zal je verslagen wel ff kopieren en naar Joey mailen zodat hij ze ook kan lezen, zal hij wel leuk vinden denk ik!

Nou nog een hele fijne en spannende reis!!

xxx

Bregje

Hey!
Klinkt erg aangenaam... wij betalen dik geld voor zo'n dagje sauna, dus ik verwacht je helemaal zen terug natuurlijk! Overigens moet ik je toch echt even vertellen dat het gisteren IQ-to rescue was! Mijn autootje heeft zowaar een andere auto opgestart!
Succes daarzo!
xx

Bas

Hi Eric

Fijn te horen dat alles goed gaat en de boot nog drijft, ken nog een oud spreekwoord, AL ZIE JE KERK EN TOREN STAAN DAN IS DE REIS NOG NIET GEDAAN !!!!!!.

Brgd,s
Baa

Bas

Hi Eric.

Nog een tip, als de kapitein vraagt om een ECHTE VOLLE KRACHT moet het volgende gedaan worden,

A: MK verlichting UIT.
B: Exhaust Gas Temp. meting afdekken.
C: Regulateur vol Open. ( max )
D: Als turbine huis DONKER ROOD licht begint te
geven draaid de motor ECHT volle kracht.
E: Bid en Huiver, wacht lijdzaam af tot een van
de UITLAAT KLEPPEN MET DELEN VAN DE PISTON
OP HET ACHTERDEK OF STUURHUIS VALT. !!!!!
( dit is afhankelijk van de windrichting )

M.v.g
Bas

Carina

Nihao Eric!

Als je ergens in de buurt van China langskomt, laat het even weten! Ik noodig je dan op een bak noodels uit!(hier hebben ze namelijk geen macaroni). Of toch beter Chinees bier? Anyways, gute Reise!

??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!