zeesleperic.reismee.nl

Curacao - Galveston

Hallo allemaal,

Zoals jullie hebben kunnen constateren zit een dagelijkse update van mijn reisblog er niet in. De internetverbinding van ons schip is smal, zodat ik alleen e-mail van beperkte omvang kan verzenden en ontvangen. Het bijwerken van de reisblog moet dan ook via het thuisfront gebeuren. Hier een kort overzicht van de reis tot nu toe.

22 juli: aangekomen op Curacao, na een vlucht van 11,5 uur, alleen maar onderbroken door een tussenlanding op Aruba.

23 juli: na een hotelovernachting ingescheept op de Fairmount Alpine.

24 juli: de accommodatie op de Alpine is prima. Mijn kooi (bed) is zelfs lang genoeg, iets waar ik me van tevoren wel een beetje zorgen over had gemaakt.

27 juli: vandaag de globale reisplanning doorgekregen. We gaan eerst richting Galveston in Amerika, onderweg komen we de Fairmount Glacier tegen die al op weg is met het olieplatform de Ocean
Endeavor. Samen moeten we dat platform de Atlantische Oceaan over slepen. De eerste 2,5 maand van de stage zal ik meedraaien in de machinekamer. Sow, de machinekamer is warm trouwens. ik weet niet of jullie het weer in Curacao bekeken hebben maar, als er geventileerd wordt met lucht van 31 graden, en die lucht lijkt lekker fris en koel te zijn, dan is het best heel warm. Naar het schijnt wordt de machinekamer tijdens vol bedrijf (dus tijdens de reis) zo'n 50 graden. Boffen wij eens.

29 juli: Vanmiddag voeren we ergens onder Jamaica richting de westkant van Cuba, we
zijn nog onderweg naar Galveston. Vandaag heb ik vliegende vissen gezien! Dat is echt apart, k heb niet gezien hoe ze uit het water komen, maar opeens zijn ze er en dan kunnen ze ook best
wel een eindje vliegen. Ik rook nog steeds niet trouwens, de rest van de bemanning wel.

31 juli: Varen nu ten noordwesten van Cuba, en krijgen al wat meer schepen te zien
(al wel 3 per 4 uur) dat andere schip ligt nog in Galveston met de sleep, maar die komen we als het goed is zondagmorgenvroeg tegen. De was wordt hier goed gedaan trouwens mijn overalls zijn nog niet gekrompen!

Reacties

Reacties

nicky

EWA!
Klinkt goed man. Boffen in die machinekamer zeg, de tering. Haha. Joeri een beetje in toon te houden? Last van zeeziekte?
Ik ga als het goed is komende week vertrekken. Ik heb alleen nog niets gehoord van Wagenborg. Beetje schraal maar goed.
Jonge, ik hoor t nog wel
Grzzz

Anne-Karien

Dat klinkt gelukkig goed! Door al die exotische namen (Aruba, Curacao, Cuba, Jamaica en vliegende vissen :-P) zou je al bijna vergeten dat zo'n warme machinekamer ook best afzien is! Heel veel sterkte/succes en vergeet niet goed te drinken en te eten! Hopelijk is de kok daar net zo goed als die van de PKS342 :-D hihi (kennen ze daar ook macaroni?)
Ben benieuwd naar de spannende avonturen daar op de Fairmount Alpine! Veel plezier!
Liefs uit het 'zonnige' Nederland (om precies te zijn: het mooie, pitoreske stadje Hulst)

Michelle

Je rookt nog steeds niet :D :D

Ik ben trots op je!!!
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!