zeesleperic.reismee.nl

24 augustus - Aangekomen in Trinidad

Met mij gaat het goed, zondag zijn we aangekomen bij Trinidad. Eerst hebben we buiten de haven gebunkerd met een bunkerboot die naar ons toegekomen is.
We hebben hier een hele tijd een duif op het dek gehad die mee liftte, die heeft misschien wel n dag of 2 meegevaren met ons t schijnt dat vogels dat wel vaker doen. K dacht in t begin dat we niet zon gezonde boot waren omdat dr heel veel (grote!!) libellen op hun rug lagen en motten en n sprinkhaan, best wel grote beesten en allemaal dood als een bureaustoel maar wij hebben natuurlijk geen blommetjes aan boord dus die hebben gewoon geen eten gehad. Joeri heeft vandaag dolfijnen gezien maar ik was te laat naar boven vanuit de machinekamer. Misschien dat ik ze ook nog wel n keer zie wanneer ik op de brug sta. Oja, jelke had het idee om me gewoon mee te laten werken met de reparatiewerkzaamheden in de haven van trinidad.. dus k heb waarschijnlijk weinig tijd voor de kant op te gaan.. maar ik ga mn best doen om even rond te kijken daar!..

Het is een ongezonde periode is voor me.. k heb niet echt een ritme qua eten, wanneer k ontbijt is per dag verschillend, lunch ook en avond eten is wel vast, maar meteen daarna ga ik eigenlijk slapen (tussendoor nog douchen en n email schrijven) en het eten zelf is ook best vet altijd, ik
ben benieuwd wat de volgende kok gaat doen. Al is deze ook wel goed in cake bakken en vis klaarmaken, hij had gister zalm en vandaag tonijnburgers, dat is ook retelekker, met friet.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe crewleden.

Vandaag hebben we met houtjetouwtje knutselwerk met 3 takeltjes een cilinderkop van een paar honderd kilo opgetild en in een kistje gezet, die moet de wal op voor reparatie (weet niet precies wat) Ik neem in elk geval mijn fototoestel mee als we land zien en dan maak ik een paar reportages, k heb trouwens al sd kaartje vol (van 1 gb) dus heb al wel aardig wat foto’s maar er zijn ook n heleboel onscherpe bij.. weet niet hoe dat komt maar ik ben gewoon niet zon goeie fotograaf misschien. We trekken trouwens het rig helemaal mee de baai in, vanavond hebben we al een heel stuk van het sleepdraad ingehaald vanwege het ondiepe water hier, en daarnet nog een stuk ingehaald dus dat beest zit nu weer vlak achter ons. K heb vanochtend de weekly routine check voor jelke gedaan.

Nog geen last gehad van zeeziekte, maar we liggen dan ook als een huis in t water :P Hm ik bedenk mezelf net dat ik vanmiddag met het vissen mn neus verbrand heb, en mn armen ook n beetje (opgerolde mouwen van n overall = een leuke 20 cm verbrand stukje op mn onderarmen:P ) als het goed is varen we over 4 dagen weer terug naar het rig om weer aan te koppelen, dan gaat de glacier bunkeren en stores laden (duurt ook plusminus 2 dagen) en dan gaan we weer verder. We liggen nu met de bunkerboot langszij geankerd en zo gaan we de nacht ook door. Vanmiddag regende het en ik moest aan dek zijn en t was serieus warm water wat naar beneden viel.. dat is echt zo gek:P helemaal niks geen verkoeling alleen nog maar vochtiger enzo. Oja vandaag is ook de nieuwe bemanning aangekomen hier. De nieuwe kok is een echte kletskous. Maar hij maakt tenminste wel lekker eten:O (wat zelfs in de magnetron nog lekker is want k ben met deze shift altijd te laat voor t avondeten) en die vent nu praat nog best goed engels (af en toe onverstaanbaar maar gewoon vriendelijk lachen en ja blijven knikken tot er weer een stukje komt wat je herkent:P),

Heb van vanochtend 4 tot vanavond 7 uur meegelopen met verschillende werkjes, anker ophalen/loods aan boord trekken/aanleggen en vanavond de thermostaatklep vervangen waar we al lang mee zaten. K ga vanaf morgen toch maar weer gewoon slapen tussendoor want dit is niet vol te houden zo.

Inktvis werkt voor de vissen ook niet, k had er niks mee gevangen k denk dat de vissen t ook te hard vonden stinken ofzo.

Vandaag heeft het bij ons ook af en toe snoeihard staan regenen, maar dan ook echt zon tropenregen met druppels van n liter. En zo heel opeens komt dr zon regenbui op je dak.

Ik loop als het goed is wachten mee met de kapitein straks, gisteren waren we naar noord trinidad gevaren om daar te bunkeren (het landschap is super mooi maar er staat n heel stuk olie industrie aan de kust daar en dat is echt dik zonde..) heb vandaag pelikanen gezien trouwens, best mooie beesten zijn dat, bij de bunkerplaats hadden we ook supergrote vissen die boven het water uitsprongen ik geloof dat sommige wel rond de meter zaten. Nu zitten we weer in zuid trinidad ben even kwijt hoe het hier heet. Vandaag is de oude bemanning van boord gegaan, de kok, de kapitein, de 2e stuurman, de wiper, en de chief engineer werden met een terreinwagentje opgehaald. En we hebben sludge (afvalolie waar niks meer van te bakken is) afgegeven. (volgens mij zijn we daar nog mee bezig zelfs..).

Zo, hierbij zijn jullie weer op de hoogte. Leuke reacties zijn altijd welkom.

Reacties

Reacties

Simon

Hoi Eric,

Zo te lezen is het werken, overleven met zo'n kok en slapen. Kun je nog tijd vinden voor het werkboek? Ben benieuwd naar je fotoreportage. Ik proef wel dat je het super vind. Verveling is helemaal uit je woordenboek verdwenen.
Je nieuwe huisgenoten waren overigens surpriced over het schone huis aan de PKstr dat je achtergelaten hebt. Michelle heb ik niet meer ontmoet maar dat gaat komende weken als de school weer start zeker gebeuren.

Goede en vooral leuke vaart verder.

Alexandra

Ha die Eric

Een leuke reactie gaat moeilijk worden;)
Zo te horen vermaak je je wel daaro & heb je al een flinke reis gemaakt, al ben ik wel benieuwd naar de foto's (net als Simon)
Veel plezier nog op die boot van je!

Liefs,

je vroegere huisgenootje;)

Niels

Hey dude!

Nou ik hoorde dat je het leuk vond om wat terug te horen!!!! Je schrijft leuk en soms word ik bijna jaloers. Dat heb ik niet snel wanneer het over werk gaat hoor! geniet er maar van en ik ben benieuwd naar je foto's, eerst het knopje half indrukken, dan gaat ie focussen;-)

Toedels!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!