zeesleperic.reismee.nl

19 augustus- Bijna in Trinidad

Hoi allemaal!

Hier gaat het zn gangetje, vandaag en vannacht hadden we vrij hoge golven (naar mijn gevoel dan toch) en dat werd vanochtend bevestigd want er lagen vliegende vissen aan dek (en die redden t alleen om over ons vrijboord van ongeveer 1,5 meter heen te springen als ze uit n golf komen) heb er n paar foto’s van genomen en vanavond worden ze gekookt door de wiper (mooi he, de kok mag die vissen niet aanraken:P).

Ik ga ook een dik fotoboek maken, ik hoop alleen dat er wel een aantal fotos bij zijn die echt mooi geworden zijn want zoals k het nu zie zijn dr n boel onscherp.. k denkd at ik echt maar een nieuwe fototoestel ga kopen als k terugkom.

zo gauw k op land kom loop ik eerst een stuk van die boot vandaan en ga k genieten van even niet het lage gebrom de hele tijd:P en natuurlijk ook van dat t eventjes stil is onder mn voeten. Ben nog niet over mn baard gegaan maar t scheelde vanochtend niet veel, met zon stampend schip en ik moes de noodverlichting gaan controleren, dus moest bij elke tl bak kijken of er ook n klein oranje gloeilampje in brandde (combinatie: veel bewegend schip + donkere en dan opeens weer fel licht in je ogen + de hele tijd je kop op en neer bewegen).

We zitten trouwens al bijna op 20% van de tijd dat we wegzijn, van de 150 dagen die we wegzijn moeten we er nog 123 (volgens mijn telling, maar ik tel niet op een dag nauwkeurig misschien).

met een beetje geluk komen we zaterdag aan in trinidad. Bunkeren gaat sowieso met een bunkerboot dus datgebeurt op zee maar we moeten nog wat reparaties uitvoeren en dat gaat langs dekant (naar verwachting ongeveer 4 dagen in trinidad dus) en dan moet de glacier ook nog eens bunkeren en proviand inslaan dus ik weet niet hoelang het duurt voor we weer onderweg zijn. als het goed is wisselen we na trinidad trouwens af: joeri gaat mk en ik ga brug. Ook lekker om eens n keer niet elke ochtend in dat kleedhok (wat naar warme oude yoghurt ruikt:P) n overall aandoen wat dezelfde geur heeft aangenomen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!