zeesleperic.reismee.nl

8 augustus, 18 mijl ten zuiden van Cuba, koersend naar Trinidad

Vanmiddag voeren we net onder Cuba trouwens (plusminus 18 mijl dus net geen land in
zicht;). Vandaag was ook zondag en hoefde van de 2e machinist (die ook ‘n beetje m'n mentor is) niet naar de machinekamer. Wel lekker, als t niet hoeft, doe k het ook nie:P vandaag hebben we: n engelse film gekeken (waar 'k de naam niet van ken), avatar gekeken, net the bourne supremacy, en daarna meteen the bourne ultimatum. En tussendoor nog wat gegeten (de kok had ‘n goeie bui en pizza gemaakt, dat lukt wel redelijk in vergelijking tot z'n andere schepsels) en nog wat aan verslag gewerkt en ze hebben hier ook n dvd met cockfights:P.. klinkt heel grappig, maar t zijn hanengevechten en ik vond t maar sneu om te zien.

meegeholpen aan hoofdmotor 4 waar de injectoren uitgetrokken moesten worden
om na te kijken of dat de reden was van de hoge uitlaattemperaturen, rond de
470 is gezond maar die van ons gingen rond de 505 graden.

Heb trouwens vandaag ‘n foto van Tumulak gekregen waarop hij staat met een vis van
ongeveer 1,50 meter die ze zelf hadden gevangen, dus het is wel mogelijk:P

het is nu kwart voor 9 ik ga straks maar eens douchen denk ik en naar bed:P het maakt echt niet uit
of ik nu om 1 uur ‘s nachts of om half 7 naar bed ga, 4 uur is 4 uur en het blijft potjandorie vroeg.

Glacier en Alpine varen een 100 meter uit elkaar met het rig op plusminus ‘n kilometer achter ons. Vandaag was de eerste dag met n beetje flinkere zeegang, k voel het wel goed maar ben er niet zeeziek van (nog niet) het slaapt in elk geval heerlijk. Er werd trouwens al voorzichtig in de wandelgangen eind oktober in Gibraltar genoemd. Weet niet of dit waar is. Na deze sleep moeten we naar Korea in elk geval zodat daar de volgende sleep opgehaald kan worden.

Hoop dat we in Trinidad straks een poosje aan land kunnen.

Reacties

Reacties

Maaike

Ha Eric!
Hoe bevalt het allemaal op zee? Leuk je verhalen te lezen zeg, alleen mis ik wel de foto's een beetje ;)
Hopelijk heb je het naar je zin! Heel veel succes, ik volg je :P
Liefs Maaike

Jack Frankfort

Hoi Eric. Wat een verhalen allemaal. Ze komen zo vlug dat ze nauwelijks te volgen zijn voor mij. Komt door de drukte bij Formido. Maar erg leuk en bijzonder.
Het gaat je goed.
Groeten van je collega's uit Steenbergen

Tessa

Ejj Busmattie,

Ik lees al je verhalen vind het bijzonder leuk!
Blijf schrijven:)

Veel plezier Tessa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!