zeesleperic.reismee.nl

13 augustus omgeving Navassa-eiland/Dominicaanse republiek

We zitten nu recht een paar mijl onder Navassa island. (west van de Dominicaanse republiek en net voorbij Jamaica).
Dat is echt een heel gek eiland, k heb het net even bekeken en het ziet er serieus uit als een vuilnisbelt op zee:P of die grote steen in Australie (Ayers Rock) beter omschreven, maar dan op zee. T is in elk geval een raar gezicht:P net of daar n grote plug in t water steekt. Mijn wacht is zo afgelopen en dan zet ik een film aan op t bureautje, sleep k die (zware) hometrainer onze cabin in en dan ga k lekker n stukje fietsen:P goed he! Vandaag was mn mentor jarig hier, k heb de kok proberen uit te leggen dat we daarom verjaardagstaart nodig hadden, maar ipv werd het shaslik met veel ui en
inktvis en gebakken aardappels. Volgens de chief engineer moet je maar blij zijn dat je er niet bij bent want morgen vaart t schip n mijl harder:P

Vandaag heb k ook na mn ochtend dienst nog doorgewerkt om in de laundryroom de messman te helpen, er was een stopcontact doorgebrand en dus half gesmolten en die moest los en een nieuwe
er op. Kort gezegd: er was geen nieuwe en de oude moest er terug op en na iets van 3 uur was het eindelijk voor elkaar. Eigenlijk wel heel erg gelukkig want dat stopcontact + die stekker waren helemaal verrot en als t niet gemaakt kon worden zouden we geen overalls meer kunnen wassen tot in Trinidad.. als dan de wind goed staat ruik je ons aankomen :P maar gelukkig heb k in een bouwmarkt gewerkt en hebben we n 2e machinist die al aardig creatief is geworden op dit schip.

Maaike

Doe het zelf, doe het Praxis ;) Ownee Formido
Tgaat je goed zo te lezen! Zet m op!