zeesleperic.reismee.nl

6 september - Onderweg..

Gisteren was k even aan t typen en toen werd k ff niet zo lekker. Maar toen verdween ook steeds de horizon bij t raam. (omhoog.. alleen water te zien.. omlaag.. alleen lucht te zien..) en ik heb nog geen dolfijnen gezien (wel wat vogeltjes gisteren dat was grappig heb k foto’s van).
Voordat we bij gibraltar aankomen komen we trouwens nog wel door een gebied met flinke golven vertelde de kapitein, dat is wel spannend. De waarschijnlijk de 29e september in Gibraltar.

Als het goed is wordt het rig in gibraltar overgenomen door een stel kleinere slepers, op zich ook goed te doen want de middellandse zee is dan goed te bevaren volgens mij. K zal binnenkort ook weer eens vragen of die messman mn andere overall al schoon heeft,, deze heeft weer een flinke kaaslucht bij zich.

Oja gisternacht voeren we door een heel veld van vliegende vissen heen, t was gewoon moeilijk om t water te kunnen zien zoveel waren er! Was echt heel apart om te zien, deze keer hebben we er geen aan dek gekregen want de golven waren niet hoog genoeg.

En hoe t kan dat onze plannen steeds veranderen? Ja dat komt blijkbaar doordat dat een van de eigenschappen van deze branche is... Oja en waarschijnlijk zie je op tv meer van de plekken waar ik kom want in Curaçao ben k maar even geweest, las palmas gaan we misschien wel hard aan voorbij, gibraltar wordt ook niet even gezellig uitstappen (misschien nog steeds egypte, maar dat is ook rig afgeven en terug) en die falkland islands staan vol schapen en misschien wonen er nog 300 mensen met wat geluk:P..

De nieuwe cabine bevalt best aardig, eigen doucheje en eigen wctje dus is dik in orde hoor:). De chief engineer vond vandaag dat het weer woensdag-ijsdag was:P dus wij met zn 5en aan t ijs (en niet te weinig ook...) die hotelmanager schepte t op (in soepborden) :P dus dat ging best goed:D Oja, vanavond om 12 uur gaat de klok weer een uur vooruit.. dus dan is het verschil met jullie nog mar 2 uur dacht ik.

Op het moment staan we uit te kijken naar de paar weken die komen gaan (voor gibraltar) want het weer en het water daar zijn killing naar het schijnt.

Kotskansen:bijna 100% dus vraag het in gibraltar nog maar n keer of ik mn nest al onder gekotst heb. en aangezien weinig andere stoere kerels golven hoger dan 1 meter beklommen hebben (want wij beklimmen ze echt, we gaan er niet doorheen zoals de grote schepen.. deze kleine badkuipjes gaan helemaal naar beneden en weer helemaal naar boven naar het schijnt) denk ik dat wij met de verwachting best wat meer haar op de ballen hebben. Zoals het nu in spos staat (onze digitale piet paulusma aan boord) krijgen we golven van 2,5 meter maar dat loopt nog wel op zeggen ze hier. Dus als ik dit overleef en iemand noemt me straks een miet laat ik m fotos zien waar k in heb gestaan:P lekker puh. Als we in gibraltar aankomen dan hebben we een dikke 8000 mijl afgelegd. Nou, dan was die 16 uur in de auto naar zuid frankrijk maar een vliegenpoepje. Ja vond t ook wel tof dat die mensen van de formido nog wel eens over me praten daar:P

Het is nu half 3 en ik ga maar eens naar boven weer t wordt vandaag een lange dag merk ik al.. maar k ga nu ff wat voor school maken. t is nu laspalmas, gibraltar, egypte, en misschien nu weer dubai. En ik heb geen idee hoe de kansen staan dat t werkelijk doorgaat dus eigenlijk weet ik nog steeds niks. Egypte klinkt steeds aannemelijker aangezien het olieplatform al coordinaten van waypoints had doorgegeven. T golft reuze lekker hier:P.. vanochtend schoof ik zo uit mn bed.. had net mn sokken aangedaan en wil opstaan en net maken we precies n slinger dat k vol op mn plaat ga:P nondeju. Dat was wel even een mooie start.

k wordt een echte theeleut.. maar dat is meer omdat k weet dat wanneer k net zoveel koffie ga drinken als dat k nu thee drink slaap k nooit meer:P. en weet ook niet waarom thee drinken helpt tegen zeeziekte.. t is gewoon zo;).

En ja. Als k over de evenaar ga, wordt ik n pluiskopje:P. en daar worden zeker wel foto’s van gemaakt hoor dan..:P en t bbqen morgen ook hoor;) daar maak ik ook fotos van:P webeginnen om 4 uur, vandaag hebben we een bbq in elkaar geknutseld van een lege oliedrum en heb meegeholpen een regenscherm te maken van n groot stuk zeil voor mocht t slecht weer worden:).

we hebben echt een grote bbq:P en zometeen zal k er wat fotos van maken:P. heb ook n zeiltje opgespannen en van wat oliedrums en n stuk multiplex n tafel gemaakt dus we kunnen straks
lekker op de voorpiek ons helemaal rond eten(H) oja, ben benieuwd naar het alcoholvrije bier..
vandaag is trouwens de deining wat minder, dan lijkt het meteen alsof we helemaal stilliggen omdat we n stuk meer gewend zijn, maar nog steeds n meter hoog op en neer gaan. Verder heb ik helemaal geen idee waar we uiteindelijk uitkomen of zelfs maar wat onze eerste haven wordt waar we naartoe gaan.. dat vindk wel heel jammer. Maargoed dat houd de spanning dr in. We hebben een verlang lijstje wat we in las palmas allemaal mee gaan nemen: De kapitein wil 2 tuinkabouters en een zwembad, de hwtk neemt 2 kippen en de kok 2 hanen :P voor kuikentjes en eieren, 2e wtk wil een brommer en ik zou voor de fietsen zorgen. Ben benieuwd waar we straks mee aan komen:P k ben benieuwd in wat voor stukje van las palmas we aankomen trouwens. Oja ik ga nu maar eens stoppen met mn mail want k moet mn was nog laten doen (eerst alles van mij in een kussensloop doen en dat naar de laundryroom brengen), als het goed is ben ik vanavond vrij:) dat is wel rielekst. Dat vertelde de kapitein me daarnet en hij heeft mij hoofdverantwoordelijke gemaakt voor de bbq hier aan boord:D hoe grappig is dat(H) (vertel dat maar eens bij de formido).

Reacties

Reacties

Maikel

Ha Eric,

Erg gaaf om te lezen wat je allemaal meemaakt daar op de oceanen. Ieder verhaal is 10x stoerder dan wat een doorsnee student meemaakt tijdens zijn stage haha.

Twee weken terug zat ik op een boot op Mallorca. Die boot schommelde naar mijn idee al behoorlijk (boot zakte soms 0,5m tot 1m), maar dat stelt dus helemaal niets voor vergeleken met jou.

Ik ga zo even beunen bij de Formido. Zal doorgeven dat er weer een sterk verhaal is gepost op je blog.

Groeten,

Maikel

simon

Beste Eric, gave story's maar wat ik me afvraag...........denk je nog weleens aan Michelle. Ze zit daar een beetje je landonderkomen te beheren terwijl de hoofdpersoon op avontuur is.

Ineke

Hee lieve grillmeister,

Nou Eric hou je naam hoog he met die bbq we rekenen op je.De kotsverhalen niet meegerekend vind ik je avonturen erg boeiend om te lezen. Ben benieuwd naar de foto's. Hier alles rustig (lees saai)

Ineke

Desiree

Heey die eric

Hier eindelijk eens een reactie van mij.
Ik lees al je verhalen en werd zelf een beetje misselijk hoe je de golven omschreef haha.
Ben benieuwd hoe het met de bbq is afgelopen.

En een tip voor het vissen mij is het eens gelukt met boterham worst;)

Groetjes Desiree

Anne-Karien

Hey buurman!
Stiekem ben ik toch best blij dat ik niet op een schip zit als ik je verhalen lees! Ik vind dat een zeilboot al te scheef ligt als we een beetje wind vangen :P Varen is dus alleen voor bikkels is mijn conclusie.
Wanneer kom je nou in Las Palmas aan? Wordt een mooi verhaal aan jullie plannen te zien! Volgens Jeroen is het niet zo'n aardig volk daar in Egypte. Of ze alles jatten weet ik niet meer (Jeroen ligt hier nog steeds in coma, dat heb je als je nog 'vakantie' hebt). En Dubai, wat gaaf! Mocht je tijd hebben voor een grand tour: volgens een tante van Jeroen heb je daar hele mooie rioolputjes (iets op de straat iig)! I know, eigenaardige familie :P
Nou, sterkte en succes met de bbq! Je hebt hier goed geoefend dus dat moet helemaal goed komen :D
Liefs, de beneden buurvrouw
P.s. Thee is gewoon goed! Yeah :D

René en Dina

Hallo Eric,

We volgen je hoor, via deze site, super om je verhalen te lezen!
Veel succes daar nog en behouden vaart.

groetjes en haudoe, van René en Dina, Thomas Laura Jasper

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!